Kész lesz 2011-ben a 4-es metró első szakasza

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A Fővám téri állomás befejezésének mikéntje még mindig kérdéses, ugyanakkor a metróbiztos szerint minden a tervek szerint halad. Tavaly 84 milliárdot költöttek el az új metróra, a déli fúrópajzs 2.200-, az északi 1.500 métert haladt előre. A kivitelezők jelenleg 632 milliónyi pluszköltséget akarnak bevasalni a beruházón.

A Becker László metróbiztos által összeállított aktuális jelentés szerint, melyet csütörtökön tárgyal a fővárosi közgyűlés, az alagútfúrás tavaly áprilisi indulása óta február végéig az északi fúrópajzs mintegy 1.500, a déli pajzs körülbelül 2.200 métert haladt, vagyis összességében mintegy 1,8 kilométer készült el eddig a párhuzamosan futó alagutakból, melyek teljes hossza az első szakasz Baross téri végállomásáig 7,2 kilométer – írja a Népszava.

Kapcsolódó anyag:


$$494$$

Ennek alapján a metróbiztos jelentése 24 százalékos készültséget rögzít, illetve azt, hogy az első szakasz 348 milliárd forintos összköltségéből 2007 végéig csaknem 84 milliárd forintot fizettek ki az elvégzett munkákért. Ugyanakkor a kivitelezők eddig 632 millió forint értékű többletmunka kifizetését kérték – ezek egy részét még jelenleg is vizsgálják.

A jelentés szerint a budai oldalon az összes állomás építése előrehaladott állapotban van, viszont a pesti oldalon továbbra is kritikus a Fővám téri megálló helyzete, miután a kivitelező Hídépítő Zrt. tavaly ősszel bejelentette, hogy az eredeti 140 hét helyett 200 hét alatt tudna csak végezni.

Ezután felmerült az állomás kihagyása is, ám végül a főváros úgy döntött: a megállót meg kell építeni, lehetőleg úgy, hogy ne okozzon se határidőcsúszást, se többletköltséget. Ezért tárgyal hónapok óta a főváros és a BKV a Hídépítővel a probléma megoldásáról. Most úgy tűnik, egy darabig még a Hídépítő dolgozik majd a Fővám téren, ám hamarosan más kivitelező után néz a főváros. Az egyeztetések várhatóan a hét végére zárulnak le - olvasható a Népszavában.

Cikkajánló:

$$469$$

$$468$$